Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu (kursy Split)
9 sierpnia 2022
Kursy specjalistyczne rozpoczęły się wspólnymi zajęciami "Fun activieties with QR codes" prowadzonymi przez Marije Krstinić.
Po powrocie do sali zapoznaliśmy się z działaniem aplikacji umożliwiającej tworzenie QR kodów.
A oto QR kod naszego blogu :) Na pewno wykorzystamy go w przyszłości.
Tematem kolejnych zajęć tego dnia było "Flip your clasroom with blended learning". Odwrócona lekcja jest to pedagogiczny model, w którym typowa lekcja i praca domowa zamieniają się miejscami. Krótkie filmiki wideo wprowadzające do nowego tematu oglądane są przez uczniów przed lekcją jako forma pracy domowej. Z kolei czas na zajęciach poświęcany jest ćwiczeniom, projektom lub dyskusji. Ostatnie zajęcia tego dnia odbyły się w grupach dedykowanych poszczególnym kursom. Marta uczestniczyła w zajęciach "Overcoming challenges", które dotyczyły trudności napotykanych przez nauczycieli. Pedagodzy z różnych krajów UE mieli okazję wymienienia się spostrzeżeniami w tym temacie. Ciekawa dyskusja dotyczyła podstawy programowej oraz jej adekwatności w kontekście kompetencji przyszłości. Nauczyciele wyrażali swoje opinie na temat obszernego materiału, który są zobligowani przekazać uczniom. Poruszony został również problem zanikającego autorytetu oraz trudności z tego wynikających. Uczestnictwo w w tego typu zajęciach daje niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń między nauczycielami z różnych krajów Europy. Zaskakujące jest, że mimo odległości i różnic między poszczególnymi krajami napotykane trudności w pracy nauczyciela są podobne.
W tym samym czasie Ania uczestniczyła w kursie "Lerningapps- the one for all tool" z Marjia Krisrtinić. Aplikacja ta pozwala tworzyć narzędzia na zdalne lekcje , jak i również pracować dzieciom wspólnie w grupie. Jest ona uważana za najprostszą a jednocześnie najlepszą aplikację do pracy nauczyciela. Można dzięki niej tworzyć prace do wykonania przez dzieci jak i kontrolować ich zaangażowanie i motywację.
Komentarze
Prześlij komentarz