Gimnastyka mózgu (kursy Split)
Trzeciego dnia (10.08) kursów Ania i Marta uczestniczyły w zajęciach "Brain Gym" oraz wprowadzeniu do techniki mindfulness.
W trakcie zajęć poznały ciekawe ćwiczenia pobudzające i angażujące aktywność uczniów.
Kolejnym tematem poruszonym na zajęciach było wprowadzenie do techniki mindfulness. Jest technika stanowiąca formę umysłowego treningu. Uważność i bycie w momencie, tak trudne w dzisiejszych czasach, może być wykorzystana w pracy z uczniami ale również jako sposób znalezienia balansu i równowagi dla nauczycieli. Ta technika zwróciła naszą szczególną uwagę i jesteśmy pewni, że będziemy ją zgłębiać w przyszłości.
W tym samym czasie trwał kolejny dzień kursu językowego metodą Callana. Nauka tą metodą opiera się na konwersacji. Uczniowie są wyrywkowo pytani o różne rzeczy związane ze słownictwem wprowadzanym na danej lekcji i przy braku czasu na głębsze zastanowienie się – mają udzielać odpowiedzi. Założeniem jest używanie wyłącznie języka nauczanego bez podpowiedzi w języku ojczystym uczniów. Duży nacisk kładzie się na powtórzenia materiału, bowiem w tej metodzie uczniowie nie mogą zapisywać nowych słówek i robić notatek. Nauczyciel ma za zadanie natychmiastowe poprawianie błędów w wypowiedziach uczniów. Autorzy metody Callana twierdzą, iż nauka języka za pomocą tych technik przypomina sposób, w jaki języka uczy się dziecko – słuchając i automatycznie powtarzając, a gramatyki ucząc się niejako „przy okazji”, poprzez obserwację wzorców. Jednak rodzaj stosowanych pytań, konieczność odpowiedzi całym zdaniem i pamięciowe uczenie się reguł i terminów gramatycznych wykluczają takie podobieństwo. Wielokrotne powtarzanie danego zdania i nacisk na poprawność wskazują, iż metoda jest oparta na podejściu behawiorystycznym, który zakłada naukę poprzez wytwarzanie nawyków.
Komentarze
Prześlij komentarz