Storytelling i quizzy (kursy Split)

     W piątek, 12 sierpnia Ania uczestniczyła w w zajęciach "New approach to resources in education" w tym samym czasie Marta poznawała technikę storytelling. Jest to technika pobudzania wyobraźni słuchaczy za pomocą opowiadania. Historie wzbudzają emocje i rodzą obrazy, czyli aktywizują prawą półkulę mózgu. Dla dzieci i młodzieży to często najbardziej przystępna forma zrozumienia nowych treści. 


 

        Kolejne zajęcia odbyły się w łączonych grupach. Marta i Ania wspólnie uczestniczyły w zajęciach "Quizzes can be fun" podczas, których poznały atrakcyjne aplikacje motywujące do nauki poprzez użycie narzędzi cyfrowych oraz elementów gry i rywalizacji. Szczególnie atrakcyjną formą dla uczniów naszej szkoły wydał się nam Kahoot. Z pewnością wykorzystamy tą aplikację w pracy. 


  


        Tematem ostatnich zajęciami tego dnia było "Problem solving skills" w trakcie, których miałyśmy okazję wspólnie z nauczycielami z różnych krajów Europy pracować nad rozwijaniem umiejętności krytycznego myślenia oraz rozwiązywania problemów. Główną konkluzją była myśl dotycząca celów stawianych przed uczniami. W większości krajów w dalszym ciągu kładzie się duży nacisk na zdobywanie wiedzy i zapamiętywanie suchych faktów, zapominając o kształtowaniu umiejętności potrzebnych młodym ludziom w przyszłych, wykonywanych zawodach. W przypadku edukacji specjalnych szkoły przygotowują uczniów nie tylko do przyszłej pracy, ale również wyposażają w umiejętności pozwalające na jak najbardziej samodzielne życie. 

 

Kurs angielskiego metodą Callana przebiegał bez zakłóceń :)

  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Nauczyciel XXI wieku (kursy Split)

Job shadowing w Istituto Istruzione Superiore "E. Usuelli Ruzza"

Padwa - miasto św. Antoniego